حرفی دوستانه به دوستداشتنی ترین دوست عزیزم
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 17 تير 1394برچسب:, توسط محمدرضا صمدیان |

طبق شاخص صلح جهانی از سال ۲۰۰۸ تاکنون هر سال جهان خطرناک‌تر از قبل شده است. متاسفانه این روزها بسیاری از کشورها درگیر اقدامات تروریستی و مناقشات داخلی یا خارجی هستند. خوشبختانه کشورهایی هم هستند که هنوز در صلح و ثبات قرار دارند و اگرچه این کشورها هم کامل نیستند ولی به اندازه کافی آرام و امن هستند. در ادامه با ۱۰ کشور صلح‌طلب و آرام دنیا آشنا می‌شویم.

1. ایسلند


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ایسلند به دلایل مختلفی در رتبه اول آرام‌ترین و صلح‌ طلب‌ترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد. این کشور با موفقیت بر بحران بانکی طی سال‌های 2008 تا 2011 غلبه کرد و حالا یکی از پیشرفته‌ترین جوامع با سطح سواد 100 درصدی است. سطح سواد بالا و صبوری مردم ایسلند باعث شده تا نرخ جرم و جنایت در این کشور پایین باشد. این کشور مخارج نظامی بسیار کمی دارد و در حال حاضر بدون ارتش است. جاذبه‌های طبیعی ایسلند از جمله آتشفشان‌ها و یخچال‌های طبیعی همچنین مناظر بسیار دیدنی همه ساله گردشگران زیادی را به این کشور جذب می‌کنند. مردم ایسلند بعنوان شادترین و سالم‌ترین جامعه موجود در کره زمین با بیشترین نرخ رضایت در جمعیت شناخته شده‌اند.

2. دانمارک


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


دانمارک دومین کشور آرام دنیا برای زندگی و مسافرت است. این کشور همیشه از مناقشات نظامی دوری می‌کند و بیشتر بر توسعه اقتصاد داخلی تمرکز کرده است. موفقیت این کشور با اصلاحات پیشرفته و سیاست‌های خردمندانه دولت محقق گشته است. مسائل بهداشت و درمان، برابری جنسیتی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی جزو اولویت‌های دانمارک است. دانمارک یک کشور متحد اروپایی با مردمانی تحصیل کرده و صبور است. مردم دانمارک بسیار همیار و پشتیبان یکدیگر و خوشبین هستند. کپنهاگ پایتخت دانمارک به عنوان مشهورترین پایتخت دوچرخه‌ها هم شناخته می‌شود. مردم دانمارک سبک زندگی آرام و بدون عجله‌ای دارند.

3. اتریش


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اتریش هم کشوری در میان کشورهای صلح‌طلب و آرام دنیا است. این کشور از زمان جنگ جهانی دوم به بعد از منازعات دور کرده است. اتریش دارای سیاست خارجی منعطف و بی‌طرفانه است. امروزه از اتریش با نام یک شریک تجاری پر منفعت، مقصد مسافرتی و کشوری با سطح سواد بالا یاد می‌شود. با توجه به سطح استاندارد بالای زندگی و اقتصاد پویا، اتریش در رتبه سوم این لیست قرار گرفته است. سیستم خدمات بهداشتی و همچنین نظام آموزشی اتریش بعنوان یکی از بهترین و تحسین‌ شده‌ترین نظام‌های اروپایی شناخته شده است. جای تعجب نیست که وین پایتخت اتریش بعنوان راحت‌ترین شهر برای زندگی در بین شهرهای دنیا شناخته شده است.

4. نیوزیلند


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


هر سال از نیوزیلند به لطف نرخ جرم پایین، توانایی‌های نظامی، ثبات سیاسی و احترام به حقوق انسانی با عنوان امن‌ترین وصلح‌دوست‌ترین کشور دنیا یاد می‌شود. مردم این کشور بسیار صبور و میهمان‌نواز هستند. این کشور روابط سیاسی و اقتصادی خود را با استرالیا حفظ کرده است و در سال 1987 به عنوان منطقه غیر هسته‌ای معرفی شد و در حال حاضر نیز از جنبش‌های ضد هسته‌ای حمایت می‌کند.

طبیعت زیبا، استاندارد بالای زندگی و رفتار دوستانه مردم این کشور سبب شده تا نیوزیلند تبدیل به یکی از مقصدهای گردشگری دنیا شود.

5. سوییس


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


سوییس که بیشتر بخاطر پیست‌های اسکی خود معروف است طبق فهرست کشورهای آرام دنیا، یکی دیگر از کشورهای صلح‌دوست دنیا است. وقتی راجع به سوییس فکر می‌کنیم معمولا ساعت‌های گران قیمت، شکلات‌های متنوع و البته بانک‌های معروف این کشور اولین چیزهایی هستند که به ذهن ما می‌رسند ولی سوییس چیزهای با ارزش دیگری هم دارد. مردم سوییس دارای خدمات بهداشتی گسترده، نظام آموزش عالی و اشتغال بالا هستند. مردم سوییس به صبر و چند فرهنگی بودن معروف هستند. مردمی با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف درون یک کشور با صلح و دوستی زندگی می‌کنند.

6. فنلاند


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


فنلاند هم به لطف طبع آرام و متین مردمش در بین کشورهای آرام و صلح‌دوست جهان است. البته نیروهای نظامی این کشور معمولا درگیر فعالیت‌های صلح‌طلبانه در نقاط مختلف دنیا از جمله لیبی و پاکستان هستند. فنلاند سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در امر آموزش و بهداشت کرده است که منجر به استانداردهای بالای زندگی، امید به زندگی بالاتر و سطح سواد بهتر شده است. علاوه بر این سیستم آموزشی فنلاند بعنوان یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در دنیا شناخته می‌شود. این کشور تبعیض جنسیتی، تضاد طبقاتی و فساد پایینی دارد. مردم فنلاند معمولا رضایت بیشتر از زندگی فعلی خود و امید بالاتر به آینده نسبت به سایر ملت‌های دنیا دارند.

7. کانادا


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کانادا با داشتن یکی از بالاترین سطح استانداردهای زندگی از دیگر کشورهای امن و آرام دنیا است. کاناداف به دلیل اقتصاد پویا، مزایای کاری زیاد و البته قابلیت‌های فرهنگی مقصد بسیاری از مهاجران دنیا است. در سال 1971، کانادا بطور رسمی یک کشور چند فرهنگی شد جایی که مردم با فرهنگ‌های مختلف از حقوق و آزادی مساوی برخوردارند. این امر هر نوع تبعیضی را ریشه‌کَن کرد و سطح احترام متقابل اجتماعی را بالا برد بگونه‌ای که وقتی به کانادا سفر می‌کنید، احساس می‌کنید که در وطن خود هستید. افرادی که تازه وارد کانادا می‌شوند از خدمات ضروری رایان مانند کلاس‌های یادگیری زبان و کارگاه‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از مهاجران کانادا را بعنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. کانادا همچنین معمولا از مناقشات نظامی دوری می‌کند و برای مخارج نظامی هزینه زیادی نمی‌کند. این کشور مناظر طبیعی زیبایی هم دارد که سالیانه گردشگران زیادی را روانه کانادا می‌کنند.

8. ژاپن


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ژاپن کشوری جالب با مردم و فرهنگ فوق‌العاده است و یکی از آرام‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود. مردم ژاپن به خوش اخلاقی و سعی و کوشش مشهور هستند. این مردم، بیش از مردم سایر نقاط دنیا صادق، مودب و دارای رفتار دوستانه هستند. آنها همچنین بسیار منظم و سازمان یافته هستند و معمولا به جامعه بیش از خود بها می‌دهند. شاید همین موارد باعث شده که مردم ژاپن یکی از پیشرفته‌ترین و توسعه یافته‌ترین جوامع را با بهترین فناوری و البته یک از قوی‌ترین اقتصادهای دنیا داشته باشند. هر سال گردشگران زیادی برای دیدن مناظر طبیعی، معابد باستانی و بناهای تاریخی ژاپن به این کشور سفر می‌کنند.

9. بلژیک


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگرچه بلژیک واقعا کشور کوچکی است ولی یکی از بهترین و آرام‌ترین کشورهای جهان است. بروکسل پایتخت بلژیک از زمان پایان جنگ جهانی دوم تبدیل به مرکز سیاست جهانی دنیا شده است در واقع بروکسل مرکز اتحادیه اروپا نیز هست. مردم این کشور از سطح بالای استاندارد زندگی، آموزش با کیفیت و البته سطح بالای خدمات بهداشت و درمان بهره‌مند هستند. بلژیک با توجه به معماری باشکوه، بناهای تاریخی و هنری یکی از بهترین کشورها برای علاقه‌مندان به تاریخ است.

10. نروژ


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


طبق شاخص صلح جهانی، نروژ یکی از آرام‌ترین کشورهای جهان است. درست مثل سایر کشورهای اسکاندیناوی نروژ آمار پایین جرم و جنایت را دارد. به دلیل سرمایه‌گذاری منطقی در تولید نفت، نروژ توانسته طی قرن گذشته به اقتصاد قدرتمندی دست پیدا کند. جای تعجب نیست که نروژ یکی از ثروتمندترین و گران‌ترین کشورهای دنیا است. به دلیل استاندارد بالای زندگی و رفاه اجتماعی نروژ واقعا یک کشور امن و راحت برای زندگی است. این کشور همچنین به دلیل طبیعت برجسته خود نیز مشهور است. نروژ کشور بسیار جالبی است که ارزش دیدن دارد.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط محمدرضا صمدیان |


قبایلی در پرو معتقدند برای داشتن عمر طولانی باید شیر خر خورد. آنها این موضوع را تبدیل به یک صنعت کرده و سالهاست شیر خر تولید کرده و در بازار به مشتریان عرضه می کنند.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط محمدرضا صمدیان |

انواع مدلهای خوابیدن: معایب و مزایا

 


 

فکر می‌کنید درطول شب اصلاً از جایتان تکان نمی‌خورید؟ اشتباه می‌کنید. بااینکه بیشتر زمان خواب را در وضعیتی به سر می‌برید که موقعی که خوابتان می‌برد هستید، اما حتی آنهایی که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند می‌بینند رختخوابشان همانطور دست‌نخورده مانده هم حداقل هر ساعت دو تا چهار مرتبه تکان می‌خورند و این یعنی هر شب تقریباً 20 مرتبه در جایشان  جابه‌جا می‌شوند. این مسئله کاملاً طبیعی است و با وجود این تکان خوردن‌ها باز هم وارد خواب عمیق خواهید شد.

مدل خوابیدن مورد‌علاقه شما ممکن است موجب کمر درد، گردن درد، دل‌درد و حتی ایجاد چروک زودرس روی پوستتان شود. دوست دارید بدانید که بهترین و سلامت‌ترین مدل خوابیدن چیست؟ پس مقاله را کامل بخوانید!

 

 

بهترین مدل: خوابیدن به پشت

خوب است برای: از گردن‌درد و کمردرد جلوگیری می‌کند، رفلاکس اسید معده را کاهش می‌دهد، ایجاد چروک روی پوست را به حداقل می‌رساند و باعث سفت و خوش‌فرم ماندن سینه‌ها می‌شود.

بد است برای: خُروپف کردن

توضیحات: خوابیدن به پشت این امکان را برای سر، گردن و ستون‌ فقراتتان فراهم می‌کند که وضعیتی خنثی داشته باشد. در این حالت خوابیدن هیچ انحنای اضافی روی کمر و پشتتان ایجاد نمی‌شود. این مدل خوابیدن برای جلوگیری از رفلکس اسید‌معده هم بسیار مناسب است. وقتی سر بالاتر از بدن قرار می‌گیرد، معده پایین‌تر از مری قرار خواهد گرفت و درنتیجه اسیدمعده یا موادغذایی نمی‌توانند به سمت بالا برگردند.

خوابیدن به پشت همچنین به بروز چروک روی پوست هم کمک می‌کند زیرا هیچ فشاری به صورتتان وارد نمی‌شود. و چون وزن سینه‌هایتان کاملاً روی بدن می‌افتد از شل شدن سینه‌ها جلوگیری می‌شود.

نکته: یادتان باشد که وقتی به پشت می‌خوابید احتمال خروپف کردن بیشتر از سایر حالات است.

بهترین حالت بالش: یک بالش پفی. هدف این است که سر و گردن بدون اینکه سر را خیلی بالاتر از بدن نگه دارد، تکیه‌گاه داشته باشد.

 

 

مدل دوم: خوابیدن به پهلو

خوب است برای: جلوگیری از درد گردن و پشت، کاهش رفلکس اسید معده، خروپف نکردن، مدل خوابیدن مخصوص دوران بارداری

بد است برای: پوست و سینه

توضیحات: خوابیدن به پهلو برای سلامت عمومی بدن بسیار خوب است، خروپف کردن را کاهش می‌دهد و ستون ‌فقرات را در حالت کشش نگه می‌دارد. اگر از رفلکس اسیدمعده رنج می‌برید، بعد از خوابیدن به پشت این بهترین مدل خوابیدن برای شماست. اما خوابیدن به پهلو موجب چروک آوردن پوستتان می‌شود. دلیل آن هم مالیده شدن یک طرف صورت به بالش است.

این مدل خوابیدن باعث شل و آویزان شدن سینه‌ها هم می‌شود چون سینه‌ها به سمت پایین آویزان می‌مانند.

نکته: اگر باردار هستید، بهتر است به پهلوی چپ خود بخوابید. این مدل خوابیدن برای گردش خونتان بهتر است.

بهترین حالت بالش: یک بالش ضخیم. باید بتوانید فضای بالای شانه‌هایتان را پر کنید تا سرو گردنتان در حالت خنثی تکیه‌گاه داشته باشند.

 

 

مدل خوابیدنی که چندان ایدآل نیست: خوابیدن جنینی

خوب است برای: خروپف کردن کمتر، خوابیدن در دوران بارداری

بد است برای: جلوگیری از درد گردن و پشت، کاهش چین و چروک پوست، سفت نگه داشن سینه ها

توضیحات: وقتی موقع خوابیدن زانوهایتان را به سمت شکمتان بکشید و چانه‌تان را هم به سینه‌تان بچسبانید، صبح که از خواب بیدار شوید اصلاً احساس خوبی نخواهید داشت، مخصوصاً اگر آرتروز پشت یا مفصل داشته باشید.

این وضعیت خمیده از تنفس دیافراگمی جلوگیری می‌کند و اگر بخواهید هر شب در این وضعیت بخوابید، ممکن است دچار چین و چروک پوستی زورس و شل شدگی سینه‌ها شوید.

نکته: سعی کنید بدنتان را کمی بازتر کنید و کاملاً خمیده نکنید.

بهترین حالت بالش: فقط بالش‌های سفت و پُر

 

 

بدترین حالت خوابیدن: خوابیدن روی شکم

خوب است برای: تسهیل خروپف

بد است برای: جلوگیری از درد کمر و گردن، کاهش چروک افتادن پوست، حفظ سفتی سینه‌ها

توضیحات: خوابیدن روی شکم حفظ یک وضعیت خنثی برای ستون ‌فقرات را دشوار می‌کند. این مدل خوابیدن روی مفاصل و عضلاتتان فشار می‌آورد و این مسئله موجب آسیب زدن به عصب‌هایتان شده و ایجاد درد و کرختی می‌کند.

در این حالت مجبور خواهید بد سرتان را چند ساعت یکبار به یکطرف بدهید. شاید فردا که از خواب بیدار شدید حس بدی نداشته باشید اما دیر یا زود در بدنتان ایجاد درد می‌کند.
 


 

نکته: خروپف می‌کنید؟ شاید خوابیدن روی شکم برای شما خوب باشد. این مدل خوابیدن باعث می‌شود مجاری هوایی بالاییتان بازتر بمانند. پس اگر خروپف می‌کنید و کمر یا گردن درد ندارید، بد نیست که روی شکم بخوابید.

بهترین حالت بالش: فقط یک بالش (نازک) یا اصلاً بالش زیر سرتان نگذارید.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط محمدرضا صمدیان |

جان    تن    دنیا     مرگ

هرکی از من بپرسه توی زندگیت  یه مردی رو که واقعاْ مرد باشه  نام ببر .

از معدود آدمایی که توی ذهنم میآد   اولیش پروین اعتصامیه   دومیش هم پروین اعتصامیه    سومیش هم پروین اعتصامیه و چهارمیش ...... 

به همین دلیل از شما دوستان میخوام اشعار این بانوی بزرگوارو با دقت بخونین و از شعور سرشار او لذت ببرین . قصیده زیر از سروده های اوست که ارزش جان (روح تازی) و برتری آن نسبت به تن را به بهترین نحو تشریح نموده . خواهش می کنم حوصله به خرج دهید و تا آخرش بخونین و بر آن اندیشه کنیم .( آخه برای تایپش خیلی وقت گذاشتم )

با تشکر از همسرم زهرا که طرح این مطلب و تایپ از ایشون بوده .

ضمناْ خیلی دوست دارم حداقل یه نظر در مورد این شعر و نوع نگرش شاعر (که البته حس درونی و نگرش من نیز می باشه ) در انتها برای ما بفرستید . منتظر نظر شما محمدرضا .    

یکی پرسید از سقراط    کز مردن چه خواندستی

بگفت ای بیخبر    مرگ از چه نامی   زندگانی را

اگر زین خاکدان پست      روزی برپری      بینی

که گردونها و گیتی هاست  ملک ان جهانی را

چراغ روشن جان را مکن در حصن تن پنهان

مپیچ اندر میان خرقه   این   یاقوت کانی را

مخسب آسوده    ای برنا   که اندر نوبت پیری

به حسرت یاد خواهی کرد    ایام جوانی را

به چشم معرفت  در راه بین  آنگاه سالک شو

که خواب آلوده نتوان یافت    عمر جاودانی را

زبس مدهوش افتادی   تو در   ویرانه گیتی

به حیلت دیو برد   این گنج رایگانی را

دلت هرگز نمی گشت این چنین آلوده و تیره

اگر چشم تو می دانست شرط پاسبانی را

متاع راستی پیش آر و کالای نکوکاری

من از هرکار بهتر دیدم این بازارگانی را

بهل صباغ گیتی را که در یک خم زند آخر

سپید و زرد و مشکین و کبود و ارغوانی را

حقیقت را نخواهی دید جز بادیده معنی

نخواهی یافتن در دفتر دیو    این معانی را

بزرگانی که بر شالوده جان ساختند ایوان

خریداری نکردند   این سرای استخوانی را

اگر صد قرن شاگردی کنی در مکتب گیتی

نیاموزی ازاین بی مهر     درس مهربانی را

به مهمانخانه آز و هوی جز لاشه چیزی نیست

برای لاشخواران واگذار   این میهمانی را

بسی پوسیده و ارزان   گران بفروخت اهریمن

دلیل بهتری نتوان شمردن   هر گرانی را

زشیطان بد گمان بودن نوید نیک فرجامیست

چو خون در هر رگی باید دواند این بدگمانی را

نهفته نفس سوی مخزن هستی رهی دارد

نهانی شحنه ای می باید این دزد نهانی را

چو دیوان هر نشان و نام می پرسند و می جویند

همان بهتر که بگزینیم  بی نام و نشانی را

تمام کارهای ما نمی بودند بیهوده

اگر در کار می بستیم    روزی کاردانی را

هزاران دانه افشاندیم و یک گل زان میان نشکفت     

به شورستان تبه کردیم  رنج باغبانی را

بگرداندیم روی از نور و بنشستیم در ظلمت

رها کردیم باقی را و بگرفتیم فانی را

شبان آز را با گله پرهیز انسی نیست

به گرگی ناگهان خواهد بدل کردن شبانی را

همه باد و بروتست اندرین طبع نکوهیده

به سیلی سرخ کردستیم روی زعفرانی را

به جای پرده تقوی که عیب جان بپوشاند

ز جسم آویختیم این پرده های پرنیانی را

چراغ آسمانی بود عقل اندر سر خاکی

ز باد عجب کشتیم این چراغ آسمانی را

بیفشاندیم جان اما به قربانگاه خودبینی

چه حاصل بود جز ننگ و فساد این جانفشانی را

چرا بایست در هر پرتگه مرکب دوانیدن

چه فرجامیست غیر از اوفتادن بد عنانی را

شراب گمرهی را می شکستیم از خم و ساغر

به پایان می رساندیم این خمار و سرگرانی را

نشان پای روباهست اندر قلعه امکان

بپر چون طایر دولت رها کن ماکیانی را

تو گه سرگشته جهلی و گه گمگشته غفلت

سر وسامان که خواهد داد این بیخانمانی را

زتیغ حرص    جان هر لحظه ای صدبار می میرد

تو علت گشته ای این مرگهای ناگهانی را

رحیل کاروان وقت می بینند بیداران

برای خفتگان می زن درای کاروانی را

در آن دیوان که حق حاکم شد و دست و زبان شاهد

نخواهد بود بازار و بها چیره زبانی را

نباید تاخت بر بیچارگان وقت توانایی

به خاطر داشت باید روزگار ناتوانی را

تو نیز از قصه های روزگار باستان گردی

بخوان از بهر عبرت قصه های باستانی را

پرند عمر یک ابریشم و و صد ریسمان دارد

ز اندوه    تار باید کرد پود شادمانی را

یکی زین سفره   نان خشک برد آن دیگری حلوا

قضا گویی نمی دانست رسم میزبانی را

معایب را نمی شویی مکارم را نمی جویی

فضیلت می شماری سرخوشی و کامرانی را

مکن روشن روان را خیره انباز سیه رایی

که نسبت نیست با تیره دلی روشن روانی را

درافتادی چو با شمشیر نفس و در نیافتادی

به میدانها توانی کار بست این پهلوانی را

بباید کاشتن در باغ جان از هر گلی پروین

بر این گلزار راهی نیست باد مهرگانی را

  

 

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 فروردين 1390برچسب:, توسط محمدرضا صمدیان |

میراث آریا: بسیاری از مسافران قطارها را دوست دارند. راحت‌بودن، سریع بودن و اقتصادی‌تر بودن قطارها در مقایسه با دیگر وسایل حمل و نقل، نمونه‌هایی بارز از این ابزار علاقه محسوس را شامل می‌شوند.
با این حال، تنها قطارها نیستند که مورد علاقه مردم قرار گرفته‌اند، ایستگاه‌های راه‌آهن نیز، که برخی از آن‌ها با طرح‌ها و شمایلی خاص، خود به جاذبه‌ای پربیننده تبدیل شده‌اند، از این قائله مستثنی نیستند، ایستگا‌‌‌ه‌هایی اغوا کننده که در صورت تأخیر قطارها نیز، همچنان مسافران را مشغول خود نگاه خواهند داشت.

ایستگاه‌ هوبانهوف برلین، آلمان:
ایستگاه هوبانهوف برلین بزرگترین ایستگاه مرکزی راه‌آهن اروپا است. بدون شک این ایستگاه قطعه‌ای برجسته از هنر معماری مدرن آینده به شمار می‌رود.


ایستگاه مرکزی برلین که از دو سطح برخودار است در سال ۲۰۰۶ ساخته و راه‌اندازی شده است. برخورداری از ۱۴ سکوی حرکتی و ۸۰ فروشگاه در نزدیکی منظره‌ای ساحلی حتی در فصول سرد نیز جاذبه‌ای دیدنی برای این پایانه حمل و نقل ریلی به وجود آورده است.

عمده‌ترین شاخصه ایستگاه، ساختمان فلزی و شیشه‌ای آن می‌باشد که با عبور نور خورشید از خود، سکوهای سرد را به آفتاب گرم متصل می‌کند.

ایستگاه راه‌آهن کوالالامپور،‌مالزی:
ایستگاه راه‌آهن کوالالامپور در سال ۱۹۱۰ تأسیس شد. اما همزمان با راه‌اندازی آن تاکنون، ایستگاه کوالالامپور توسعه یافته، بازسازی شده و تغییرات بسیاری را نیز به خود دیده است.
این ایستگاه که نمای ظاهری آن در ابتدا چهره یک کاخ مجلل را در منظر چشم مردم تداعی می‌کند،‌ آمیزه‌ای بدیع از دو سبک معماری شرقی و غربی است.

ایستگاه راه‌ کابلی پارک شمالی (نورث‌ پارک کیبل وی)، اتریش:
مفهوم واژه راه کابلی پارک شمالی برگرفته از طرح‌های معمار مشهور عراقی زاهی حدید است.
ایستگاه سیمی یا کابلی راه‌آهن این مرکز به اذعان بسیاری شاهکار معماری مدرن به شمار می‌روند. این ایستگاه از چهار پایانه قطار تشکیل شده که همه آن‌ها از یک شکل و طرح پیروی کرده‌اند.
اگر چه معماران و مهندسان طراح این ایستگاه از به روزترین فن‌آوری‌های صنعت ساختمان‌سازی بهره برده‌اند اما طرح کلی این ایستگاه به چیزی جز شکل‌های زیبای یخ و برف شباهت ندارد.

ایستگاه دروازه استراسبورگ، فرانسه:
یکی دیگر از ایستگاه‌های منحصر به فرد و جالب توجه را می‌توان در فرانسه جست. جان جاکوپستال، معمار مشهور اهل برلین، طراح و سازنده ایستگاه دروازه استراسبورگ بود که در سال ۱۸۸۳ راه‌اندازی شد و بار دیگر به صورت کامل در سال ۲۰۰۷ بازسازی و مرمت گردید.
از بخش‌های اضافه شده به بنای اصلی ایستگاه نمایی پیله‌ای شکل و بنایی کاملاً شیشه‌ای به ارتفاع ۱۲۰ متر است که چهره‌ای جذاب را از تلفیق هنر معماری مدرن و سنتی به وجود آورده است.

ایستگاه راه‌آهن کانازاوا، ژاپن:
یک دروازه ۱۴ متری مرتفع در ورودی ایستگاه اولین چیزی است که مسافران در هنگام نزدیک شدن به ایستگاه متوجه آن می‌شوند. گنبد زیبایی که از سه هزار قالب شیشه‌ای تشکیل شده است به صورت کامل راهروی اتصال دهنده ضلع شرقی و غربی ایستگاه را در برگرفته است. از اینرو بسیاری ایستگاه کانازاوا را آمیزه‌ای از بناهای سنتی و چوبی ژاپن و هنر معماری آینده‌گرای آن می‌دانند.

ایستگاه تقاطع جنوبی،‌استرالیا:
این ایستگاه در شهر ملبورن قرار دارد،‌ در سال ۲۰۰۲ ، مقامات شهر ملبورن بر آن شدند تا ایستگاه خیابان اسپنسر‌ سابق را بازسازی کرده و آنرا به مرکز حمل و نقل مدرن تبدیل کنند.
تصمیمی که اجرایی شدن آن چهار سال به طول انجامید. از بخش‌های جالب توجه ساختمان ایستگاه، سقف مواج آن است. علاوه بر آن طراحی و معماری این ساختمان موجب شده تا یکی از معتبرترین جوایز مؤسسه سلطنتی معماری بریتانیا به این ایستگاه تعلق گرفته و از آن به عنوان جذاب‌ترین ساختمان نوساز خارج از اتحادیه اروپا یاد شود.

ایستگاه راه‌آهن استاسیون دو آتوشا، اسپانیا:
آیا تاکنون شاهد رویش جنگل در یک ایستگاه راه‌آهن بوده‌اید؟ نه؟ پس به مادرید بروید.
ساختمان ایستگاه استاسیون دو آتوشای مادرید در سال ۱۸۵۱ تأسیس و در سال ۱۹۹۲ نیز باغی متحیر‌کننده و عجیب به آن افزوده شد.

این باغ که شکلی جنگلی را به خود گرفته در فضایی به مساحت چهار هزار متر مربع قرار دارد و ۵۰۰ گونه گیاهی و جانوری در آن یافت می‌شود. محیط این باغ و فضای اطراف آن به نحوی طبیعی است که حضور گیاهان گرمسیری و جست و خیز جانوران در گوشه‌های ایستگاه منظره‌ای جنگلی را برای انسان به وجود می‌آورد.

ایستگاه چاتراپاتی ترمینوس، هند:
این ایستگاه که اصالتاً آن را ترمینال ویکتوریا می‌نامند در شهر بمبئی قرار گرفته و یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن هند محسوب می‌شود. این ایستگاه در قرن نوزدهم به دست یک معمار انگلیسی طراحی و در سال ۲۰۰۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.
ثبت این مکان در فهرست یونسکو به دلیل تلفیق دو فرهنگ در زیر یک سقف بود. طراحی احیاء‌ شده از سبک ویکتوریایی انگلستان و هنر سنتی معماری هند که نمونه‌ای بی‌نظیر را در سراسر جهان خلق کرد.

ایستگاه‌ مرکزی آنت ورپ، بلژیک:
این ایستگاه که در فاصله سال‌های ۱۸۹۵ تا ۱۹۰۵ بنا شده به خاطر گنبد وسیع خود که درست در بالای سالن انتظار آن قرار دارد، از شهرت بالایی برخوردار است. به گفته بسیاری از کسانی که تجربه دیدن آن را داشته‌اند، این ایستگاه بیش از آنکه به پایانه خط آهن شباهت داشته باشد شبیه به یک معبد است. از اینرو بیراه نیست اگر آنرا با نام دیگری، همچون کلیسای راه‌آهن صدا می‌زنند.

ایستگاه سنت پانکراس، انگلستان:
ایستگاه پانکراس در سال‌های ۱۸۶۴ تا ۱۸۶۸ در شهر لندن تأسیس شده اگر چه مقامات لندن پیش‌تر در دهه ۶۰ میلادی تمایل زیادی به تخریب آن داشتند اما این بنا از خطر تخریب رهایی جست و در عوض مرمت و بازسازی شد.

در حال حاضر ایستگاه سنت پانکراس به دلیل معماری ویکتوریایی خویش و وجود دو مجسمه مشهور خود به نام‌های جان بتجمان و مکان ملاقات که مجسمه‌ای برنزی به ارتفاع ۹ متر از یک زوج را نشان می‌دهد، از جذابیت فوق‌العاده‌ای برخوردار شده است

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.